გაკევეთილის გეგმები და შეფასების რუბრიკები

გაკვეთილის გეგმა
გაკვეტილის მტავარი ტემა
ვახტანგ გორგასალი საქართველო V საუკუნეში
სწავლების საფეხური
საბაზო, მე-9-ე კლასი
მოსწავლეტა პროფილი
კლასში 2 მოსწავლეა
გაკვეტილის მნიშვნელობა აკტუალობა
გაკვეთილი მოსწავლეებს განუვითარებს პატრიოტიზმს ერისა და რწმენის ერთიანობის აუცილებლობას.
გაკვეტილის მიზნები და შედეგები
გაიგონ ვახტანგის მიერ გატარებული რეფორმების მნიშვნელობა ქართული სახელმწიფოს განმტკიცების საქმეში ქართული ეკლესიის ავტოკეფალიის მოპოვება, თბილისის დაარსება,  ისტ.IX 1.ისტ. ix.3 . ისტ.ix.5.
წინასწარი ცოდნა
იციან რა სიძნელეებს განიცდიდა ამ პერიოდის საქართველო ირანელების  თავდასხმების შედეგად
შეფასების საგანი და პროცედურები
ზეპირი პრეზენტაციის მსჯელობის და სხვ. გამოყენებული იქნება ინდივიდუალური განმსაზღვრელი განმავითარებელი შეფასებები
სასწავლო მასალა ტექნიკური რესურსები
სახელმღვანელო , დაფა, ცარცი, რუქა, ინტერნეტი, პროექტორი,. მოსწავლეები ნახავენ ვახტანგ მეფის, თბილისის და სხვ. ფოტოებს
გაკვეთილის მსვლელობა
A ფაზა  
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება. წინა გაკვეთილზე ნასწავლი  ქართველი ხალხის ბრძოლა დამპყრობთა წინააღმდეგ !V ს-ის ბოლოს და V ს-ის დასაწ. გახსენება . კითხვების დასმა , თუ რა იციან ამ თემის ირგვლივ. კლასს გავაცნობ სქემას : ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე. მოსწავლეები ავსებენ პირველ და მეორე სვეტს.  
B ფაზა
მასწავლებლის დახმარებით მოსწავლეები გაიგებენ რა ღონისძიებები გაატარა ვახტანგ მეფემ ქვეყნის გამთლიანება - განმტკიცებისათვის. შეავსებენ სქემას ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე მე-3 სვეტს .  
C ფაზა  
საშინაო დავალების მიცემა :ტექსტის მომზადება , საშინაო წერითი დავალების შესრულება, ქრონოლოგიის მომზადება, ინტერნეტით ინფორმაციის მოძიება IV-V საუკუნეების    საქართველოს შესახებ.                                

გაკვეთილის შეფასების რუბრიკა


კრიტერიუმები
5-6
7-8
9-10
მსჯელობს უძველესი დროიდან დღემდე ქართული სახელმწიფოებისა და ისტორიულ-გეოგრაფიული მხარეების საზღვრების ცვალებადობაზე და მსჯელობს ამ ცვლილებების გამომწვევ მიზეზებზე
მოსწავლის მსჯელობა ზედაპირულია ქართული სახელმწიფოს საზღვრების ცვალებადობაზე
მოსწავლის მსჯელობანაწილობრივ არგუმენტირებულია
მოსწავლის მსჯელობა არგუმენტირებულია მსჯელობს ქართული სახელმწიფოს საზღვრების ცვალებადობაზე და ამის გამომწვევ მიზეზებზე
მსჯელობს სხვადასხვა ეპოქის ქართული სამეფოების სახელმწიფო მოწყობის შესახებ. გამოავლენს მათ შორის მსგავსებებსა და განსხვავებებს;
მოსწავლის მსჯელობაზედაპირულია უჭირს გამოავლინოს სამეფოების სახელმწიფო მოწყობა
მოსწავლის მსჯელობა ნაწილობრივ არგუმენტირებულია ცდილობს განასხვავოს სხვადასხვა ეპოქის ქართული სამეფოების სახელმწიფო მოწყობა
მოსწავლის მსჯელობა არგუმენტირებულია მსჯელობს ქართული სამეფოების სახელმწიფო მოწყობაზე მსგავსებასა დაგანსხვავებაზე
ახასიათებს და ადარებს შუა საუკუნეებისა და თანამედროვე საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის ფორმებსა და  სტრუქტურებს, მსჯელობს მათი ფუნქციების შესახებ
მოსწავლის მსჯელობა ხედაპირულია სახელმწიფო მმართველობის ფორმებსა,სტრუქტურებსა დაფუნქციებზე
მოსწავლის მსჯელობა ნაწილობრივაა არგუმენტირებულიშუა საუკუნეებისა და თანამედროვე საქართველოს მმართველობის ფორმებსა და სტრუქტურებზე
მოსწავლე არგუმენტირებულად  მსჯელობს შუა საუკუნეების და თანამედროვე საქართველოს მმართველობის ფორმებსა სტრუქტურებზე
მსჯელობს კონკრეტულ საგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე, რომლებმაც გავლენა მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრივობაზე;
მოსწავლის მსჯელობა არ არის არგუმენტირებული საგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე
მოსწავლის მსჯელობა ნაწილობრივაა არგუმენტირებულისაგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე,რომლებმაც გავლენა მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრიობაზე
მოსწავლე არგუმენტირებულად მსჯელობს საგარეო პოლიტიკურ ცბლილებებზე, რომლებმაც გავლენა მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრიობაზე
აანალიზებს და ადარებს საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე
მოსწავლე ნაკლებად აანალიზებს და ადარებს საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე
მოსწავლე ნაწილობრივ აანალიზებს და ადარებს საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე
მოსწავლე არგუმენტირებულად აანალიზებს და ადარებს საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე




1
მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა საგაკვეთილო პროცესში

2
მოსწავლეები ყურადღებით ისმენენ გაკვეთილზე

3
მოსწავლეებს ვაძლევ საშუალებას გამოთქვან საკუთარი მოსაზრებები

4
ახალი მასალის ახსნისას ვახდენ მოსწავლეთა ყურადღების მობილიზებას

5
გაკვეთილის მსვლელობაში დროის სწორად განაწილება

6
სწორად ვარჩევ აქტივობებს და მეთოდებს

7
კლასის სწორად მართვა დისკუსიის დროს

8
ახალი მასალის გასაგებად ახსნა

9






No comments:

Post a Comment