გაკვეთილის გეგმა
გაკვეტილის მტავარი ტემა
|
ვახტანგ გორგასალი საქართველო V საუკუნეში
|
სწავლების საფეხური
|
საბაზო, მე-9-ე კლასი
|
მოსწავლეტა პროფილი
|
კლასში 2 მოსწავლეა
|
გაკვეტილის მნიშვნელობა აკტუალობა
|
გაკვეთილი მოსწავლეებს განუვითარებს პატრიოტიზმს ერისა და რწმენის ერთიანობის აუცილებლობას.
|
გაკვეტილის მიზნები და შედეგები
|
გაიგონ ვახტანგის მიერ გატარებული რეფორმების მნიშვნელობა ქართული სახელმწიფოს განმტკიცების საქმეში ქართული ეკლესიის ავტოკეფალიის მოპოვება, თბილისის დაარსება, ისტ.IX 1.ისტ. ix.3 . ისტ.ix.5.
|
წინასწარი ცოდნა
|
იციან რა სიძნელეებს განიცდიდა ამ პერიოდის საქართველო ირანელების თავდასხმების შედეგად
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
ზეპირი პრეზენტაციის მსჯელობის და სხვ. გამოყენებული იქნება ინდივიდუალური განმსაზღვრელი განმავითარებელი შეფასებები
|
სასწავლო მასალა ტექნიკური რესურსები
|
სახელმღვანელო , დაფა, ცარცი, რუქა, ინტერნეტი, პროექტორი,. მოსწავლეები ნახავენ ვახტანგ მეფის, თბილისის და სხვ. ფოტოებს
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
A ფაზა
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება. წინა გაკვეთილზე ნასწავლი ქართველი ხალხის ბრძოლა დამპყრობთა წინააღმდეგ !V ს-ის ბოლოს და V ს-ის დასაწ. გახსენება . კითხვების დასმა , თუ რა იციან ამ თემის ირგვლივ. კლასს გავაცნობ სქემას : ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე. მოსწავლეები ავსებენ პირველ და მეორე სვეტს.
B ფაზა
მასწავლებლის დახმარებით მოსწავლეები გაიგებენ რა ღონისძიებები გაატარა ვახტანგ მეფემ ქვეყნის გამთლიანება - განმტკიცებისათვის. შეავსებენ სქემას ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე მე-3 სვეტს .
C ფაზა
საშინაო დავალების მიცემა :ტექსტის მომზადება , საშინაო წერითი დავალების შესრულება, ქრონოლოგიის მომზადება, ინტერნეტით ინფორმაციის მოძიება IV-V საუკუნეების საქართველოს შესახებ.
|
გაკვეთილის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
მსჯელობს უძველესი დროიდან დღემდე ქართული სახელმწიფოებისა და ისტორიულ-გეოგრაფიული მხარეების საზღვრების ცვალებადობაზე და მსჯელობს ამ ცვლილებების გამომწვევ მიზეზებზე
|
მოსწავლის მსჯელობა ზედაპირულია ქართული სახელმწიფოს საზღვრების ცვალებადობაზე
|
მოსწავლის მსჯელობანაწილობრივ არგუმენტირებულია
|
მოსწავლის მსჯელობა არგუმენტირებულია მსჯელობს ქართული სახელმწიფოს საზღვრების ცვალებადობაზე და ამის გამომწვევ მიზეზებზე
|
მსჯელობს სხვადასხვა ეპოქის ქართული სამეფოების სახელმწიფო მოწყობის შესახებ. გამოავლენს მათ შორის მსგავსებებსა და განსხვავებებს;
|
მოსწავლის მსჯელობაზედაპირულია უჭირს გამოავლინოს სამეფოების სახელმწიფო მოწყობა
|
მოსწავლის მსჯელობა ნაწილობრივ არგუმენტირებულია ცდილობს განასხვავოს სხვადასხვა ეპოქის ქართული სამეფოების სახელმწიფო მოწყობა
|
მოსწავლის მსჯელობა არგუმენტირებულია მსჯელობს ქართული სამეფოების სახელმწიფო მოწყობაზე მსგავსებასა დაგანსხვავებაზე
|
ახასიათებს და ადარებს შუა საუკუნეებისა და თანამედროვე საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის ფორმებსა და სტრუქტურებს, მსჯელობს მათი ფუნქციების შესახებ
|
მოსწავლის მსჯელობა ხედაპირულია სახელმწიფო მმართველობის ფორმებსა,სტრუქტურებსა დაფუნქციებზე
|
მოსწავლის მსჯელობა ნაწილობრივაა არგუმენტირებულიშუა საუკუნეებისა და თანამედროვე საქართველოს მმართველობის ფორმებსა და სტრუქტურებზე
|
მოსწავლე არგუმენტირებულად მსჯელობს შუა საუკუნეების და თანამედროვე საქართველოს მმართველობის ფორმებსა სტრუქტურებზე
|
მსჯელობს კონკრეტულ საგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე, რომლებმაც გავლენა მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრივობაზე;
|
მოსწავლის მსჯელობა არ არის არგუმენტირებული საგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე
|
მოსწავლის მსჯელობა ნაწილობრივაა არგუმენტირებულისაგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე,რომლებმაც გავლენა მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრიობაზე
|
მოსწავლე არგუმენტირებულად მსჯელობს საგარეო პოლიტიკურ ცბლილებებზე, რომლებმაც გავლენა მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრიობაზე
|
აანალიზებს და ადარებს საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე
|
მოსწავლე ნაკლებად აანალიზებს და ადარებს საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე
|
მოსწავლე ნაწილობრივ აანალიზებს და ადარებს საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე
|
მოსწავლე არგუმენტირებულად აანალიზებს და ადარებს საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე
|
1
|
მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა საგაკვეთილო პროცესში
| |
2
|
მოსწავლეები ყურადღებით ისმენენ გაკვეთილზე
| |
3
|
მოსწავლეებს ვაძლევ საშუალებას გამოთქვან საკუთარი მოსაზრებები
| |
4
|
ახალი მასალის ახსნისას ვახდენ მოსწავლეთა ყურადღების მობილიზებას
| |
5
|
გაკვეთილის მსვლელობაში დროის სწორად განაწილება
| |
6
|
სწორად ვარჩევ აქტივობებს და მეთოდებს
| |
7
|
კლასის სწორად მართვა დისკუსიის დროს
| |
8
|
ახალი მასალის გასაგებად ახსნა
| |
9
| ||
- ჩ
No comments:
Post a Comment